scheepvaart-kanaal-verbrugge-logistiek-wagenborg--(35)

Geschiedenis

De Vereniging van Zeeuwse Cargadoors is in 1999 ontstaan uit de Maritieme Vereniging Terneuzen (1906) en aangesloten Vlissingse cargadoors, eerder verenigd in de Vereniging van Vlissingse Cargadoors (1993). Als vereniging behartigen we de belangen van de cargadoors/ scheepsagenten welke actief zijn in de Zeeuwse havens, en daarmee hun klanten: rederijen en ladingbelanghebbenden welke het Nederlandse deel van North Sea Port aanlopen.

Foto: C. Platteeuw

westsluis-exterieur-zeevaart-sluizen-terneuzen-dsdl-multra-kop-canada-camper-(59)

Doel van de vereniging

Het doel van de vereniging is volgens de statuten “het door middel van het houden van vergaderingen en onderlinge besprekingen en voor zover nodig door bezoeken aan – en onderhandelingen met autoriteiten, de gemeenschappelijke belangen van de in de Zeeuwse havens en omstreken gevestigde cargadoors/ scheepsagenten en de algemene maritieme aangelegenheden van de Zeeuwse havens te behartigen”.

Sector

De maritieme sector is een zeer dynamische sector, die 365 dagen per jaar en 24 uur per dag doordraait en is een van de belangrijkste pijlers van de Zeeuwse economie. De cargadoor/ scheepsagent is de spin in het web in de haven en coördineert en communiceert met alle partijen in de keten: autoriteiten, stuwadoors, terminals, nautische dienstverleners, ladingbelanghebbenden en rederijen.

Foto: C. Platteeuw

CPI_5432